Visie – missie – strategie

Ongecategoriseerd
Verlanglijst Delen
Deel cursus
Pagina link
Deel op social media

Over cursus

Ook voor kleine bedrijven en ZZP’ers en therapeuten in het bijzonder is het belangrijk om na te denken over een missie, visie en strategie. Met een missie en visie onderscheid je je en weten je cliënten waar je voor staat en waarvoor ze bij jou terechtkunnen. Een strategie geeft richting aan je bedrijf en vergemakkelijkt het uitwerken in een plan van aanpak ten aanzien van je interne bedrijfsvoering, marketing en verkoopstrategie.

Cursus inhoud

Introductie
In deze module worden de onderwerpen van de cursus uiteengezet

  • Introductie
  • Videoles
    03:52
  • Visie, missie en strategie
  • Kernwaarden
  • Opdracht kernwaarden
  • Opdracht visie en missie

Persoonlijke missie
Je eigen bedrijf begint bij jezelf en wordt vormgegeven vanuit je persoonlijke missie. Door voor jezelf helder te krijgen welke eigenschappen je hebt, kun je nagaan wat je persoonlijke krachten en valkuilen zijn en wordt het gemakkelijker om je persoonlijke missie vorm te geven.

Interne analyse
Bij een interne analyse bepaal je de identiteit van de organisatie.

Extene analyse
In deze leseenheid richten we de aandacht op de omgeving.

SWOT analyse
Bij een SWOT analyse breng je in kaart wat je sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen zijn.

Strategische intentie
Als de strategische intentie van de organisatie zien wij de combinatie van missie, visie en waarden.

Strategie
Een strategie gaat over welke richting met welke middelen je bedrijf opgaat.

Afronding

Want to receive push notifications for all major on-site activities?